Kundesenter wemove.no


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

1. Har Scantrade AS egne butikker?

Svar: Nei, Scantrade AS har ikke egne fysiske butikker, men selger sine varer via forhandlere og nettbutikker.

 

2. Hvordan vet jeg at min bestilling er klar til henting?
Svar: Du har får en e-post med beskjed om at din vare er klar til henting.

 

3. Hvordan kan jeg bestille varer på Scantrade AS?
Svar: Du kan bestille via internett, telefon eller e-post. For nærmere forklaring på hvordan man kan bestille vennligst se punktet ”gjennomføre handle”.

Scantrade.no er en forhandlerportal. Privat og bedrifts kunder må benytte klubb.no


4. Kan jeg legge til varer på min bestilling?
Svar: Ja, frem til vi pakker varene er det fullt mulig å legge til varer eller ta bort  varer på din bestilling.  Ring til vårt kundesenter på tlf. 381 52 500


De eneste bestillingene vi ikke kan endre er bestillinger som er betalt med VISA, Mastercard eller andre låste betalinger. Dette fordi man ikke kan øke reservasjonen på kortet ut over hva du selv godkjenner når du betaler med kortet når du legger en ordre på nettsiden vår. Du må slette din ordre for så å legge den inn på nytt med de produktene ønsker å legge til.


5. Kan jeg endre på min bestilling
Svar: Ja, i de fleste tilfeller kan vi endre på din bestilling. Har du valgt kontant som betaling kan vi både legge til og trekke fra varer. Om du har betalt med VISA, Mastercard, kan vi bare bytte til varer med samme eller lavere pris. Dette fordi beløpet blir lagt inn med reservasjon i ditt kort og vil da være det maksimale beløp vi kan trekke når vi sender varer.  Ved endringer på ordre må du kontakte Scantrades kundesenter på 381 52 500

 

6. Hvordan vet jeg at min bestilling er sendt fra Scantrade?
Svar: Du har fått en e-post som heter "leveringsbekreftelse". Dette betyr at dine varer er plukket, pakket og utlevert fra vårt lager til transportør.
Du kan du logge deg inn på vår nettside med brukernavn og passord og kan spore pakken inne på hver enkelt ordre.

 

7. Hvilke leveringsalternativer har Scantrade.no?
Svar: Scantrade.no sender varer med Bring. Dette er da «Pakke til bedrift», «Pall til bedrift», «Pakke til hentested», «Pakke i postkasse», «Pakke levert hjem», «Ekspress neste dag» og mulighet for å hente på lager i Vennesla hos Scantrade AS.


8. Hvordan vet jeg når min pakke er kommet frem til mitt utleveringssted?
Svar: Du vil motta en "hentelapp" fra transportør som SMS eller e-post. Du kan også benytte pakkesporingen som ligger inne på ordren, dersom du logger deg inn med brukernavn og passord på vår nettside. Du kan også benytte pakkesporingsnummeret du finner på din ordre og skrive dette inn på www.bring.no for sporing.


9. Jeg har ikke kollinummer, hvor finner jeg dette?
Svar: Kollinummeret ligger inne på den enkelte ordre slik at du kan spore pakkene selv.


Har du ikke tilgang til internett når du skal søke etter forsendelsen kan du ringe vårt kundesenter på 381 52 500. Der kan vi spore opp avsendte pakker.


10. Det står en leveringsadresse på min bestilling, men jeg skal hente varene hos Scantrade AS
Svar: Alle ordre har en leveringsadresse. Det viktige her er å forsikre seg om at leveringsmåte står som "Hentes".


11. Kan jeg avbestille min ordre selv om jeg har mottatt en ordrebekreftelse?
Svar: Ja, det går bra å avbestille ordre selv om man har mottatt en ordrebekreftelse. Så lenge varene ikke er plukket, pakket og sendt av gårde kan vi stoppe din bestilling. Dersom du sender en e-post og ber oss om å avbestille din ordre risikerer vi at ordren er sendt av gårde før e-posten blir besvart. Varer som er på lager blir normalt sett pakket og sendt i løpet av noen få timer.


12. Hvilke betalingsalternativer har Scantrade AS?
Svar: Du kan betale på nettsiden vår med VISA / Mastercard eller du kan søke om kreditt.


13. Finnes det en nedre eller øvre beløpsgrense for bestillinger hos Scantrade AS?
Svar: Nei, du kan bestille så mye eller så lite du vil. Vi har ingen ordregebyr.


14. Hvor mye koster frakten?
Svar: Hvis du legger de varene du ønsker i handlekurven kan du gå til kassen og beregne frakten til din leveringsadresse. Det er ikke alltid like lett å fortelle kunder hva frakten kommer på da fraktprisen varierer etter vekt og størrelse på de bestilte varene, samt hvor i landet varene skal sendes. Vi følger Bring sine satser.

 

15. Leveringsdato er overskredet, hvordan vet jeg at mine varer kommer?
Svar: Dersom varene ikke har kommet til vårt lager på den antatte dato kan det hende at leveransen er forsinket. Dersom du tar kontakt med oss på kundeservice@scantrade.no  eller ringer 381 52 500, undersøker vi med leverandøren om hvor mye forsinket leveringen blir. Det er også enkelte produkter som har noe lengre leveringstid på grunn av lang transportavstand og at varene kan noen ganger være vanskelig å få tak i. Det forekommer også at varer er gått ut av produksjon og at leverandøren ikke har rukket å gi oss beskjed om dette.


16. Jeg har nettopp mottatt min bestilling og varene er skadet, hva gjør jeg nå?
Svar: Ring vårt kundesenter på 381 52 500 eller send oss en e-post på kundeservice@scantrade.no og vi veileder deg videre om hvordan vi ordner dette.


17. Kan jeg få pakker levert hjem på døren?
Svar: Det kommer seg an på størrelsen. Pakker/brev som får plass i postkassen legges der. Evnt får du en hentelapp slik at pakker kan hentes på utleveringsstad. Store forsendelser over 35 kilo kommer med Bring.


18. Jeg har levert tilbake en vare og venter på tilbakebetalingen!
Svar: Dersom du har sendt en vare i retur til oss skal denne godkjennes som gyldig retur og vår Økonomiavdeling vil ta seg av resten.


19. Hva betyr det når en vare heter "Demovare"?
Svar: Når det legges ut varer under kategorien "Demovarer" hos Scantrade AS er dette vanligvis varer som er returnert fra kunder som ikke ønsker varen eller har bestilt feil vare. Dette kan også være varer som vi har fått i erstatning fra leverandør for tidligere returvarer.


Demovarer har vanlige garantier for feil og mangler som et nytt produkt dersom annet ikke er oppgitt. Noen ganger er eskene åpnet av kunden som returnerer varen. Vi kontrollerer da varene ved mottaket på vårt lager, før disse selges som demovarer til rabatterte priser.

 

20. Hva gjør jeg dersom mine barn som er under 18 år bestiller varer hos Scantrade. AS?
Svar: Dersom barn under 18 år bestiller varer på internett, kan man benytte angreretten, innen 14 dager, for å returnere varene.


For å kunne handle på våre nettbutikker må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år må du få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.


21. Jeg har ikke fått alle varene i min ordre, hva gjør jeg?
Svar: Dette kan skyldes at det er en restordre, det vil si at  varene ikke var inne på lageret i bestillingsøyeblikket slik at vi venter på å få de fra vår leverandør eller at det har skjedd en plukkfeil på lageret.

 

Ta kontakt med vårt kundesenter på 381 52 500 eller send oss en e-post på kundeservice@scantrade.no og vi veileder deg videre om hvordan vi ordner dette.
 

22. Jeg har sendt en vare tilbake i retur fordi jeg ønsker å bytte den til en annen størrelse. Jeg trenger derfor ikke en ny faktura for den varen jeg bytter til.
Svar: Alle varer som sendes fra oss genererer en faktura. Det vil derfor si at når vi får en returvare inn til oss må den godkjennes som retur/bytte. Når den er godkjent vil det opprettes en kreditnota. Den utstedes enten man har betalt fakturaen eller ikke. Det er for å vise kunden at vi har mottatt din retur og at alt er i orden. Da går disse to postene – den først e fakturaen og kredittnotaen mot hverandre i regnskapet ditt og vårt slik at du er i 0 hvis du ikke har betalt, eller du har beløpet til gode hvis du har betalt.


23. Jeg har bestilt feil vare og ikke oppdaget at den var feil før jeg fikk den. Dekker dere returkostnadene?
Svar: Nei, varer som er feilbestilt av kunden må kunden selv dekke returkostnader på.

 

24. Dere har sendt meg feil vare, hva gjør jeg?
Svar: Ring vårt kundesenter på 381 52 500 eller send oss en e-post på kundeservice@scantrade.no og vi veileder deg videre. Varer som vi har sendt feil tar vi på vår kappe og sender returlapp slik at du kan returnere varen kostnadsfritt til oss. Riktig vare sendes så snart vi kan uten ekstra kostnader for deg som kunde.

 

25. Jeg har ikke mottatt noen faktura!
Svar: Våre fakturaer kommer på tre måter: Enten på e-post, i posten som en egen forsendelse eller den følger med i pakken. Foretrukken mottaksmåte er spesifisert på kundekortet. Sjekk junkmail folderen i mailen din for å se etter om fakturaen har havnet der. Kopi av faktura kan også fås ved å logge seg inn i vår nettbutikk og hente på ordrehistorikken. Eller ring vårt kundesenter på 381 52 500 eller send oss en e-post på kunndeservice@scantrade.no og vi kan også sende deg en kopi av faktura.

 

26. Jeg får ikke logget meg på nettbutikken.
Svar: Dette kan skyldes at man ikke har blitt knyttet opp til kundekortet som kontaktperson eller at man forsøker å benytte en e-post adresse som innloggingsnavn som allerede er registrert på et annet kundekort. Dette kan oppstå hvis man er kontaktperson for et lag/skole/bedrift. Ta kontakt med kundesenteret på 381 52 500 eller send oss en e-post på kunndeserice@scantrade.no  og vi hjelper deg.

 

27. Hva er et kundekort og hvorfor må jeg registreres før jeg får handle evntuelt tilsendt en katalog?
Svar: Alle som er kunder hos oss må ha et eget kundekort for at vi skal kunne få registrere handelen. På kundekortet har vi opplysninger om navn, besøksadresse, leveringsadresse, postadresse og fakturaadresse. E-postadresse og telefonnummer for kundekontakt. Her har vi også opplysninger om spesielle rabattavtaler som gjelder ditt kundeforhold, fraktbetingelser og fakturamottak. Kundekortet ditt har et kundenummer slik at hvis du glemmer kundenummeret ditt eller innloggingsdetaljer og vil registrere deg på nytt ber vi om at du tar kontakt med kundesenteret på 381 52 500 eller send oss en e-post på kundeservice@scantrade.no  og vi hjelper deg.

 

28. Hva betyr de ulike leveringstidene på produktene i deres nettbutikk?
Svar: Varer det står ”1 dag” levering  på er varer vi har på lager og kan sende ut i løpet av en til to virkedager. Varer hvor det står skaffevarer vi må bestille fra vår leverandører.


29. Jeg har fått en leveringsendring, hva betyr dette?
Svar: Det kan bety en av to ting: Endringene kan skyldes ny leveringsdato på ett eller flere av dine produkter, eller at vi har fått en bekreftet leveringsdato fra vår leverandør. Gjelder endringen ny leveringsdato på et eller flere produkter i din bestilling kan dette skyldes at den opprinnelige datoen for levering har kommet og gått uten at vi har hørt fra vår leverandør på når de kan sende ut varen. Har vi derimot hørt fra vår leverandør på når de sender ut varen får du en leveringsendring med en bekreftet dato.
Du vil motta en leveringsbekreftelse den dagen varen sendes ut fra vårt varelager.


30. Jeg har betalt med mastercard/visa. Når blir pengene trukket fra min konto?
Svar: Når man betaler med VISa eller mastercard blir beløpet reservert/ frosset på betalingskontoen. Ingen penger blir fysisk trukket før varer blir sendt fra oss. Når en ordre som er betalt med VISA/ mastercard blir slettet (før varer blir sendt fra oss) blir det reserverte beløpet frigitt. Er varer blitt sendt fra oss, må vi få varen tilsendt i retur før vi kan kreditere kjøpet.